
SZKOLENIE ODWOŁANE
Zapraszamy na dwudniowe szkolenie: Trudności
w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia. Rola podejścia opartego na relacjach.
DLA KOGO: Neurologopedzi, logopedzi, fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi, pielęgniarki, psycholodzy
MIEJSCE: Andrychów
CZAS TRWANIA: SZKOLENIE ODWOŁANE!!!
- piątek 12:00-18:15
- sobota 9.00-13:30 + sekcja dyskusyjna
OPIS KURSU :
Szkolenie, powstało na bazie doświadczeń w pracy z dziećmi i rodzicami z trudnościami w jedzeniu.
Szkolenie nie da uczestnikom gotowych rozwiązań, protokołów, schematów postepowań, czy niezawodnych narzędzi.
Szkolenie pozwala popatrzeć na trudności jedzeniowe z perspektywy traumy, neurobiologii, relacji i modelu psychoterapii IFS (Internal Family Systems).
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się czym jest trauma w kontekście mechanizmów neurofizjologicznych oraz relacji.
Poznają naturalny proces nauki jedzenia i tego, jaką rolę odgrywa w nim stres oraz wspierająca relacji z opiekunem. Dowiedzą się,
jak trudności w jedzeniu mogą być potencjalnie traumatycznym doświadczeniem zapętlającym dziecko, rodzica w reakcjach na stres
i niebezpieczeństwo.
Dla Kogo:
Jeśli jesteś specjalistą, który:
- Pracuje z dzieckiem z trudnościami z jedzeniu w jakimkolwiek obszarze, ale chciałby lepiej zrozumieć, jego reakcje.
- Czuje potrzebę szerszego popatrzenia na wyzwania i potrzeby dziecka i rodzica z trudnościami w jedzeniu, zrozumienia ich i dopasowania do nich swoich działań.
- Chce pracować w podejściu relacyjnym, uważnym na potencjalną traumę.
- Daje rodzinie zalecenia, stawia wyzwania, motywuje, ale czuje, że to nie wystarcza.
- Chce pomagać dziecku/rodzicowi pokonać wyzwania w jedzeniu jednocześnie okazując szacunek do jego tempa nauki i potrzeb.
- Chce dowiedzieć się, jak trauma wiąże się z trudnościami w jedzeniu.
- Chce poznać mechanizm neurocepcji i jego wpływ na relację z jedzeniem.
- Chce pogłębić wiedzę na temat neurofizjologicznej reakcji na bezpieczeństwo i zagrożenie również w kontekście nauki jedzenia.
- Chce zdobyć podstawowe informacje o tym, jak perspektywa traumy może zmieniać sposób pracy z dzieckiem i rodzicem.
- Chce dowiedzieć się, jakie jest ryzyko retraumatyzacji w pracy z dzieckiem i jak go unikać.
- Potrzebuje upewnić się, że w pracy z rodzinami z trudnościami w jedzeniu najważniejszy jest terapeuta, jego świadomość, zasoby i umiejętność nawiązywania bezpiecznej relacji, a nie techniki czy metody.
Program szkolenia:
- Jak działa trauma
- Neurocepcja, czyli instynktowny mechanizm wykrywający bezpieczeństwo i zagrożenie
- Etapy reakcji na stres
- Kłopotliwa neurocepcji i jej wpływ na relacje z jedzeniem
- Układ nerwowy w warunkach bezpieczeństwa i stresu
- Mózg trójdzielny, Teoria poliwagalna
- Układ libiczny kształtowany przez doświadczenia: organizacja wokół stresu i porzucenia czy ekploracji i współpracy
- Neuroficjologia traumy: nadaktywność “Wykrywacza zagrożeń” i “Wieży obserwacyjnej”.
- Doświadczenie bezpiecznego niebezpieczeństwa w nauce jedzenia, jako podstawa kształtowania bezpiecznej, wspierającej relacji z jedzeniem, sobą i opiekunem
- Doświadczenia dziecka z jedzeniem w kontekście relacji z opiekunem
- Potencjalne traumatyczne doświadczenia w nauce jedzenia czyli przerwanie cyklu “Bezpieczne niebezpieczeństwo” i wpływ na:
- Relacje z jedzeniem
- Relacje z własnym głodem
- Zachowania jedzeniowe
- Terapeuta poinformowany o traumie – wpływ koncepcji potencjalnej traumy na pracę z dzieckiem z trudnościami w jedzeniu
- Świadomość traumy i jej wpływ na pracę z rodziną
- Fundamenty pracy terapeuty
- Praca uwzględniająca potencjalnie traumatyczne doświadczenia
- Analiza przypadku
Metody:
- Prezentacja
- Mini-wykład
- Ćwiczenia i doświadczenia
- Analiza doświadczeń
- Dyskusja
Cena szkolenia: 990 zł
Cena promocyjna: 940 zł – ILOŚĆ MIEJSC W PROMOCJI OGRANICZONA!! – obowiązuje do końca marca 2025 r.
WPISOWE: 400zł/os. płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu)
Chcesz wiedzieć więcej? Zadzwoń 532 457 194
Kliknij poniżej i zapisz się na szkolenie!